Cairns - Australien

3 - 9 mars

I Cairns spenderade vi våra sex sista nätter i Australien. Dock var det inte bästa avslutningen i Australien, för det hade nämligen inte regnat så mycket som det gjorde just den veckan på 6 år. Och ja det var helt sjukt hur mycket det regna. Nu pratar vi inte om en skur som varar i en halvtimme, utan att det öser ner 27/7. Hade vi vetat att vädret skulle bli så som det var så hade vi nog inte bokat bokat in så många aktiviteter som vi hade.

Jag och Ellinor gjorde Skydive som jag skrev om i tidigare inlägget. Sen åkte vi ut på en dagsutflykt med en båt och snorkla och dök i stora barriär revet. Vi hade som tur var rätt tur med vädret den dagen, det regna knappt utan var mest molnigt. Jag gjorde alltså mitt första dyk någonsin, och jag är så glad att jag klara det. Felicia klarade även hon att dyka trots att hon tyckte att det var rätt läskigt. Vi var så lyckliga som äntligen fick se Nemo fisken. Som vi har tjatat på att vi vill se den haha.
Vi åkte även till samma sandö som Jack Sparrow spelade in när han är strandsatt på en ö i Pirates of the caribbean.

Dem andra dagarna åkte vi på två dagsutflykter med företaget Uncle Brians. Den ena var för att se krokodiler, som vi också lyckades få se och den andra turen var för att se två olika vattenfall. Dock så verkligen öste det ner ena dagen och det blev översvämningar som gjorde att vi inte kunde åka och göra vissa saker. Som tur var så hade vi bästa guiden Mitch som hjälpte oss hålla humöret på topp.
Trots att vi hade skit väder i Cairns så avslutade jag min Australien resa på topp. Jag hade min roligaste kväll under hela resan sista kvällen i Australien.
Jag och Felicia bestämde oss nämligen för att gå ut och festa lite sista kvällen, vi gick ut på ett hostel som heter Gillians som ska vara största party stället i Cairns. Där skulle även våra guider vara då det var efterfest efter våran tour som vi hade med dem tidigare på dagen.
Jag och Felicia träffade på våran guide och hans kollega på Gillians men efter ett tag så följde vi med dem till en ett nytt ställe som heter The Woolshed. Där var det mer ”local” som hängde och inte massa unga Backpackers. Jag älskade verkligen stället! Det slutade med att vi dansade på borden till kl 03 när dem stängde klubben. Om ni nån gång är i Cairns så rekommenderar jag er att gå ut på Woolshed!
När dem stängde gick Felicia tillbaka till hostlet men jag följde med våra guider och festade på deras kontor till kl07 på morgonen, hade så roligt! Dock inte lika roligt att vi skulle checka ut från hostlet kl10 och sen ta tre olika flyg för att ta oss till Filippinerna.

Och ni som följer mig på insta osv vet att jag redan har vart i Filippinerna ett bra tag nu, men jag kom verkligen efter med bloggen i Australien när det var så dåligt internet! Men jag längtar verkligen att få viss vad vi har gjort i Filippinerna, älskar verkligen landet!