Koh Rong Samloem, Kambodja

Efter fem nätter på Koh Rong åkte vi båt över till Koh Rong Samloem som är en ännu lugnare ö än Koh Rong.

Tre nätter bodde vi på ön och dagarna spenderade vi på med att ligga och ta det lugnt på stranden.
Det var även första gången på fem veckor som vi låg i solstolar och sola, skönt att slippa all sand. Det fanns även flera hängmattor som var mysiga att ligga i.

Andra dagen valde vi att göra en snorklingstur på eftermiddagen där det även ingick middag. Vi åkte båt till ett ställe där vi fick hoppa i och snorkla. När vi hade snorklat klart visade det sig att vi fick fiska också vilket vi inte alls visste att vi skulle få göra.
Men att sitta och fiska på en båt i Kambodjas solnedgång var inte helt fel. Väldigt rogivande! Mamma och pappa fick dessutom en varsin fisk.
Vi åkte sedan till en liten fiskeby för att äta middag, men ingen av oss blev särskilt imponerade av byn. Det visade sig också att våran båtchaufför som inte kunde någon engelska alls inte visste vilken resturang vi skulle till. Vilket resulterade i att vi gick runt och letade i ca. 45min. Efter att han frågat halva byn och ringt ett visst antal samtal så hittade vi tillslut restaurangen som låg uppe på berget. Där åt vi en mysig middagsbuffe för att sedan åka tillbaka med båten i mörkret. Trots att våran båtchaufför inte var den bästa då informationen var så gott som ingen så var båtturen riktig mysig.

På ön bodde vi i super mysiga bungalows som bara låg ca. 50m från stranden. Dem hade en liten veranda och inuti fanns ingen AC bara en fläkt och myggnät över sängen, men det funkade jätte bra då det inte var så varmt i bungalowen. Boendet heter Sweet Dreams Samloem och vi betala 220kr natt/pers inklusive frukost.