Kuala Lumpur för en dag

18h tillbringa vi i Kuala Lumpur som är huvudstaden i Malaysia. Det var bara en snabb mellanlandning innan vi sen skulle vidare till Kambodja.

Det första vi gjorde efter vi hade checkat in på vårat hotell i KL var att gå till Pavilion Shopping Mall. En av dem största galleriorna, det första som vi möttes av när vi klev in i gallerian var den pampiga juldekorationen, det var faktiskt riktigt häftigt. Och eftersom vi inte har någon julkänsla alls så var det ändå lite mysigt med juldekorationer, kan dock inte säga att det hjälpte mig att förstå att det är julafton imorgon.

Vi hann bara gå i gallerian en timme innan den stängde, då var vår nästa destination Petronas Twin Towers. Om det är något jag förknippar Malaysia med så är det just dem här två tornen.
Dem var så mycket finare i verkligheten än på bilderna jag sett innan. Sjukt mäktiga och jag älskar verkligen arkitekturen bakom detta konstverk!

Dagen efter så tog vi flyget på förmiddagen till Kambodja. Vi hade lite små problem på flygplatsen då vi skulle söka visum på plats men hade glömt att tagit ut dollar som behövdes för att köpa visumet. Efter krångel fick vi tillslut gå igenom kontrollen tillsammans med en som jobba där för att ta ut pengar i automaten som låg efter kontrollen för att sedan gå tillbaka och lämna in papperna.

Efter det tog vi taxi till Sihanoukville som är en stad längst i södra Kambodja, vi stannade bara där i någon timme i väntan på båten som skulle ta oss till ön Koh Rong. Vi blev inte alls imponerade av det vi hann se av Sihanoukville och var glada att vi snabbt skulle vidare.

Vi befinner just nu på Koh Rong alltså, men eftersom vi anlände igår på kvällen så har vi inte hunnit se så mycket än. Återkommer om Koh Rong.

Sjukt att det är julafton imorgon, jag har verkligen ingen julkänsla alls. Men vet ni, imorgon kommer mamma och pappa hit till Koh Rong och gör oss sällskap i två veckor på deras semester. Längtar faktiskt lite tills dem kommer imorgon, ska bli så mysigt att träffa dem!